Saturday, January 18, 2014

Tips Persediaan Majlis Bertunang

Rasa macam tak percaya je da BERTUNANG. Yeay!!! Well, this is the beginning. Setelah bersusah payah almost 2 month dengan macam-macam dugaan akhirnya dapat menyelesaikan majlis dengan sempurna. Alhamdulillah.

Walaupun bertunang, kita kene beserderhana dan merancang untuk hari pertunangan supaya tak kelam kabut dan tak over budget (penting sangat bila kita buat majlis.okey!)

Majlis aku memang well prepared by my dad. Dia memang tiptop bab menguruskan majlis so, katering sepenuhnya atas kawalan abah. Aku anak sulung sememangnya blurrr bile bab nak bertunang dn mula la gagau mencari info dari kenalan. Ni adalah sedikit tips yang aku buat sendiri. Tak semestinya sama tapi boleh la buat rujukan.

1. Buku Nota

Since I dont have any Tab or Smartphone then notebook is the best place for me to keep everywhere. So, bosan-bosan memang aku conteng-conteng dalam notebook. Apa sahaja boleh ditulis antara yang penting Baju Tunang, Tudung, barang hantaran, bunga dulang dan lain-lain.

2. Buat Checklist

Buatlah senarai final yang betul2 penting. Macam aku ni agak messi sikit since masa tu belum ada inspiration lagi. Cincai-cincai berhabis dalam 1.5k untuk baju, barang hantaran, hiasan dan goodies bag.

3. Be moderate

Bersederhanalah contohnya kalau bertunang kalau boleh tak payah beli barang. Just makanan pun da ok. Dulang hantaran 5 balas 7 da sesuai sangat la tu. Baju buat yang simple dan nampak elegance. Baju kosong dengan lace yang di 'patch' sendiri pun jimat. Tudung kosong je sebab alau tempah pun pakai sekali je. Menipu je boleh pakai nak nikah. So, be moderate k :)

Tu yang aku dapat fikirkan. Actually, ade la sikit-sikit benda yang aku regret contoh baju tunang dengan beads rm 200. Pastu pakai baju sama waktu konvo. Boleh recycle tp bukan selalu la. Rasenye lagi best baju rm 100 n boleh pakai g keje.

Ape pun buat la majlis ikut kemampuan kita dan family kita. Jangan lepas tunang terus broken sudah la.Peace yo!



No comments:

Post a Comment

Counting Days

Daisypath Wedding tickers

Together Since 30th Mei 2010

Daisypath Friendship tickers